Medieträning handlar idag om kommunikation i alla kanaler, inte bara om att bli intervjuad av journalister. Hur gör du för att bli tydlig och intressant? Frida Almgren och Sabina Schött driver Comms Workout, träning i att vässa ditt budskap och framförande. Frida är gäst och berättar om hur de jobbar med grupper och individer för […]
Blogg
553 Så blir kommunikationen intressant – med Frida Almgren
Det finns så mycket i ett företag att prata om, både internt och externt. Men hur gör jag för att det skall bli intressant? Hur skall jag känna mig intressant? Kommunikationsexperten Frida Almgren är gäst och vi svara just på dessa frågor. Det handlar om att göra kommunikationen trovärdig, äkta och relevant. VI pratar om […]
552 Frida Almgren – enorma möjligheter med marknadsföring
Marknadsföring ger dig så många möjligheter att skapa värde. Men det ställer krav på personifiering, målgruppsanpassning och tydlighet. Frida Almgren ger sin syn på detta och vad som krävs för att lyckas med både betald och förtjänad marknadsföring.
551 Frida Almgren – bygger sitt företagande på nätverk och relationer
Frida Almgren är ny gäst i de kommande fyra avsnitten i podden. Hon driver ett framgångsrikt företag inom kommunikation och mediaträning. Frida berättar om hur hon startade sitt företag och hittar kunder. Vi pratar om betydelsen av nätverket runt dig och de tre frågor som Frida ställer sig varje år som företagare.
550 Tioex – Att investera i de mest intressanta onoterade techbolagen
Tioex ger privatpersoner möjligheten att köpa in sig i onoterade techbolag som har potentialen att bli framtidens folkaktier. Grundaren och VD´n Johan Hägglund berättar om hur han fick idén till Tioex och att handla med s.k. secondaries (aktier i onoterade bolag). Johan är en erfaren entreprenör som tidigare bland annat startade Digitexam under studietiden. Det var i […]
549 Att göra sina fans till delägare – Crowdcube
Tänk att göra dina följare och fans till delägare. Det är vad Crowdcube gör för onoterade bolag på den svenska marknaden. Mikael Angesjö berättar hur det s.k. community fundraising fungerar. Det handlar om att demokratisera investeringar så att alla har möjlighet att bli delägare.
548 Så bygger du relationer med film
Bra film för sociala medier berör och når fram. Vi ger dig råd om hur du kan göra film med journalistens verktyg och med ett reportagetänk. Resultatet blir film som bär ditt varumärke framåt, bygger relationer och som får tittaren att vilja se mer. Gäst: Mathias Lindholm
547 Det goda samtalet – tips till dig som intervjuar någon
Tänk dig ett samtal som uppslukar hela ditt fokus där allt annat försvinner. Det är ett samtal som blir engagerat, personligt och intressant. Det är ett önskeläge för alla som intervjuar någon. Mattias Lindholm och Tomas Tränkner ger dig tips till dig som gör intervjuer i podd, samtal på arbetsplatsen, säljsamtal, rekrytering eller vilken annan […]
546 Vägen till rätt matchning i arbetslivet med Lovorda
Vi finner människor lättare än någonsin men aldrig har det varit så svårt att särskilja dem från varandra, menar Daniel Sonesson från Lovorda. Lovorda är en digital tjänst som möjliggör för arbetsgivare och yrkespersoner att nyttja våra nätverk smartare. Lovorda hjälper yrkespersoner särskilja sig och upptäckas av rätt arbetsgivare genom referenser och nätverk. Arbetsgivare finner […]
545 Så startar du en podcast – två poddare berättar
Podcasting handlar om att attrahera hörselsinnet med det berättade ordet. Mathias Lindholm är gäst och vi pratar om hur du kommer igång och lyckas med podcasting.Det handlar om förberedelser, inspelning och efterarbetet. Vi jobbar båda professionellt med podcasting och ger dig våra bästa tips.