Visa vem du är med din LinkedInprofil. Vi pratar om betydelsen av en bra LinkedInprofil och hur du lägger in bilder, texter och innehåll som skapar rätt bild av dig.

Visa vem du är med din LinkedInprofil. Vi pratar om betydelsen av en bra LinkedInprofil och hur du lägger in bilder, texter och innehåll som skapar rätt bild av dig.
Vi svarar på frågan – Varför skall man finnas på LinkedIn? Är det väl investerad tid att finnas på LinkedIn eller klarar man sig utan det? Vi vänder och vrider på denna fråga.
Alla har vi en sämsta egenskap tycker vi. Något som vi är medvetna om och som vi lever med. Men behöver det vara den sämsta egenskapen? Behöver vi göra något åt det eller inte, och spelar det någon roll? Kan det vara så att det snarare är en styrka?
Vad är det för egenskap som gör dig framgångsrik i ditt företagande? Vi berättar vad vi är bra på och hur det känns att säga det själv. Funderar du på vad du är bra på? Vi ger dig tips på hur du tar reda på det.
Borde jag anställa personal i mitt företag för att hinna med allt? Eller är det för stora risker och åtagande att ha anställda? Vi vänder och vrider på denna fråga. Själva har varken Magnus eller Tomas några anställda efter flera års företagande. Varför är det så?
Jag har så mycket att göra att jag inte hinner något. Så känns det ibland. Men hur blir rätt saker gjorda? Vad gör jag om jag verkligen inte hinner med det jag skall? Att få rätt saker gjorda är en nyckel till framgångsrikt företagande och framgångsrikt arbete. Vi ger dig våra bästa tips för att […]
Alla vill ha bra kunder, kunder som betalar, som beställer mer och som är nöjda. Men vad är en bra kund? Vad är en dålig kund? Hur kommer det sig att en kund är bra eller dålig. Vi ger svaren i detta avsnitt.
Han fick en idé som ledde till målet att bli Sveriges största jobbskapare. Han heter Jacob Rudbäck och driver företaget Yepstr. Det handlar om att ge alla ungdomar en chans att lyckas i arbetslivet. Häng med på en svindlande berättelse om personlig utveckling, risktagande och värdegrund.
Nöjda kunder kommer tillbaka, nöjda kunder betalar gärna vad det kostar, nöjda kunder rekommenderar dig till andra. Vi pratar om hur dina kunder blir nöjda och hur arga kunder blir nöjda.
I ett företag måste det komma in mer pengar än det går ut för att det skall uppstå lönsamhet. Hur gör man för att det skall bli lönsamt? Frågan är viktigt för det handlar om företagets överlevnad. Är det så enkelt som att tänka låga kostnader och höga intäkter? Går det att höja priset? Svaren får […]