Blogg

#371 Marknadsföringsekvationen

Det finns en ekvation för framgångsrik marknadsföring. Det menar Tomas Tränkner som i detta avsnitt avslöjar vilka faktorer som ingår i ekvationen. Det gör att du enklare kan förstå sambandet mellan dina marknadsföringsinsatser och vad du skall fokusera på.  

#367 Tomaten som säljer sig själv och transporter i 5 km/h – Fredrik Svedberg del 2

Dagens logistik och transporter är inte hållbara. – Det fungerar i princip på samma sätt som för 100 år sedan. Det menar Fredrik Svedberg som ger sin syn på vad som kommer att hända med vårt sätt att transportera varor i framtiden. Han berättar om bröd och tomater som säljer sig själva, långsamma transporter och […]

#366 Historien om Fredrik Svedberg och Logtrade – del 1

Fredrik Svedberg är entreprenör inom mjukvaruindustrin med en fantastisk förmåga att beskriva samtid och framtid. Han är en visionär inom digital logistik. Trots det har han fler möten med hållbarhetschefer än IT och logistikchefer. Vi pratar om lärdomar att vara olika för att bygga tillsammans. Dela mål, vision, värderingar och gör upp spelregler sen är det […]

#365 Våra vanligaste frågor inom sälj och marknadsföring – och svaren

Vilka är de vanligaste frågorna vi får när vi möter kunder och föreläser? Magnus H Johansson berättar om den vanligaste frågan inom försäljning – och ger svaret. Tomas Tränkner berättar om den vanligaste frågan inom marknadsföring – och ger svaret. Ett kort avsnitt med konkreta råd för att komma igång efter semestern.