Vad gör du när det ser riktigt illa ut? Antingen vänder du skutan eller så lägger du av. Magnus Helgesson är gäst och vi pratar om att aldrig ge upp, att attityd är viktigare än kunskap. Det är härligt att vara företagare om du har rätt verktyg. Då behöver det inte vara jobbigt. Vi pratar […]
Blogg
633 Value investing – om konsten att kombinera trygga investeringar med hög tillväxt
Med tålamod, långsiktighet och rätt risktagande har Warren Buffet blivit en av tidernas mest framgångsrika investerare. Enligt samma principer arbetar kapitalförvaltningsbolaget Investerum. Joakim Huth är gäst och pratar om konsten att göra trygga investeringar som ändå ger hög tillväxt, så kallad Value Investing. Hans stora förebilder är just Warren Buffet och Benjamin Graham. Vi pratar om […]
632 Verktyg för digital marknadsföring – med Susannah Eriksson
Vi pratar om martech-verktyg, digitala hjälpmedel för marknadsföring. Susannah Eriksson berättar om hur hon jobbar med digital marknadsföring, Hubspot och marketing automation på IT-företaget Redpill Linpro. Vi pratar om framtiden inom marknadsföring och vad som krävs av en marknadsavdelning för att skapa nya affärsmöjligheter.
631 Kraften i en stark företagskultur
En tydlig och stark företagskultur gör varumärkesbyggandet och positioneringen mycket enklare. Susanna Eriksson, marknadschef på IT-företaget Redpill Linpro, berättar hur de jobbar med att positionering och företagets roll i samhället. Susannah talar om framgångsfaktorer för att lyckas med varumärkesarbetet när företaget är i stark tillväxt och kraften i en stark företagskultur.
630 Han stämmer Facebook för otillräckliga åtgärder mot investeringsbedrägerier
Lars Olofsson har stämt Facebook/Meta för att de låter investeringsbedragare annonserar fritt på deras plattform. Lars hjälper tusentals bedragna personer att föra talan mot Facebook. Han berättar hur skickliga och organiserade finanasbedragarna är. Bedragarnas tillvägagångssätt kan liknas vid en sofistikerad startup-verksamhet enligt Lars Olofsson. Vi pratar om hur det kommer sig att vanliga människor kan […]
629 Att vara marknadschef i ett snabbväxande IT-företag
IT-företaget Redpil Linpro har vuxit med 25 % per år de senaste åren. Under den tiden har Susannah Eriksson varit marknadschef. Hon berättar hur det påverkat hennes roll som marknadschef och vilka utmaningar det inneburit. Vi pratar om vikten att vara närvarande och att kommunicera mycket med kollegor och externa aktörer. Susannah berättar om att […]
628 Möt Susannah Eriksson – marknadschef på Redpill Linpro
Susannah Eriksson är marknadschef på IT-konsultföretaget Redpill Linpro. Hon berättar om sin karriär och hur intresset för marknadsföring började under hennes tid i Frankrike. Susanna berättar hur hon hållit sig relevant inom marknadsföring under mer än 20 år i branschen. Hon ger dig konkreta tips om hur du lyckas som marknadsförare.
627 Den underskattade behovsanalysen – med Michel Laporte Godorn627
Michel Laporte Godorn är gäst och vi pratar om behovsanalysen. En riktigt bra behovsanalys skapar fokus, kundvärde och effektivitet i försäljningen. Det handlar om att förstå vad kunden behöver och inte minst visa intresse för den du skall sälja till. Du får konkreta tips på hur du lyckas göra en bra behovsanalys, före under och […]
626 Så når du en miljon i omsättning – med Michel Laporte Godorn
Du kan nå en miljon i omsättning i ditt företag. Vi pratar om hur man gör och vikten av att tro på sig själv och sin förmåga. Men det kommer krävas tålamod och mycket arbete. Vi ger dig tip på hur du hittar rätt kunder, bygger starka relationer och hur du jobbar med marknadsföring och […]
625 40 år och ekonomiskt fri – så nådde Michel Laporte Godorn sina mål
Michel Laporte Gordorn berättar om sina framgångsfaktorer i företagandet och hur han nådde sitt mål att bli ekonomiskt fri vid fyllda 40 år. Vi pratar också om ekonomisk stress, ångest och om hur små steg kan leda fram till stora mål.