Blogg

682 Att hitta rätt investerare & bygga det perfekta teamet – med Teodor Hovenberg

I det fjärde och sista avsnittet med Teodor Hovenberg, medgrundare av Envista AB, pratar vi om hur man hittar rätt finansiärer, bygger en stark ägarstruktur och rekryterar rätt personal. Vi diskuterar hur Envista finansierats hittills, varför kundintäkter är viktigare än riskkapital, och hur de hittar investerare som delar deras vision. Teodor berättar också om rekryteringsstrategier, […]

681 Att sälja energioptimeringstjänster – med Teodor Hovenberg

Vi pratar om affärsutveckling, försäljning och affärsmodeller med Teodor Hovenberg, medgrundare av Envista AB. Vi går igenom hur Envista tjänar pengar, varför relationer och förtroende är nyckeln i deras bransch och varför kvantitativ försäljning inte alltid är rätt väg. Teodor berättar om deras resa från idé till lönsamt företag och hur strategiska samarbeten med fastighetsägare […]

680 Att driva innovation och förändring i en konservativ bransch -med Teodor Hovenberg

Teodor Hovenberg, medgrundare av Envista AB, är gäst och pratar om fastighetsbranschens utmaningar, behovet av energieffektivisering och hur digitalisering och dataanalys kan revolutionera sättet vi hanterar fastigheter. Teodor berättar hur Envista använder en digital tvilling för att visualisera fastighetsdata och identifiera dolda energiförluster – ett sätt att modernisera en bransch som ofta är konservativ och […]

679 Energieffektivisering som affärsidé – möt Teodor Hovenberg

Gäst är Teodor Hovenberg, medgrundare av Envista AB, en mjukvaruplattform för energieffektivisering i fastigheter.Han berättar om sin resa från gymnasielärare till entreprenör och diskuterar hur frustration över den långsamma energiomställningen ledde till en innovativ affärsidé. Han berättar sina tankar om att lyckas som entreprenör och startup. Några av Teodors insikter

678 Hur man skaffar sig världens bästa och roligaste jobb

Vi möter två inspirerande entreprenörer som har brutit ny mark och skapat sina drömjobb. Maria Seraki, grundare av MVH of Sweden AB, berättar om hur en frustration över obekväma kostymer ledde till en startup inom modeindustrin – och om modet att satsa på en idé från grunden. Louise Lennersten, organisationsutvecklare, konsult och författare, delar sin […]

677 Livet som egenföretagare med Sara Öhman

I detta fjärde avsnitt med Sara Öhman pratar vi om entreprenörskap, frihet och balans i företagandet. Vi pratar om utmaningarna och möjligheterna med att vara sin egen chef, om friheten vs osäkerheten – hur det är att själv styra sin tid. Hur hanterar man den oro och ångest som kan uppstå när arbetsbelastningen varierar? Sara berättar om […]

676 AI och marknadsföring med Sara Öhman

AI är här för att stanna, och de som lär sig att använda det på rätt sätt kommer att ha en stark konkurrensfördel. Sara Öhman är expert på AI inom marknadsföring och vi pratar om Ai inom marknadsföring. Sara menar att testa, experimentera och förstå hur AI kan bidra i den egna verksamheten är avgörande […]

675 Så tar du marknadsföringen från tanke till resultat – med Sara Öhman

Sara Öhman är gäst och vi pratar om marknadsföringens betydelse, utmaningar och möjligheter i företagsvärlden. Sara berättar om hur företag kan jobba med strategi, kreativitet och teknik för att nå sina kunder. Vi pratar om vikten av samarbete inom organisationen, hur man skapar en kultur som främjar marknadsföring och hur rätt användning av data och […]

674 Sociala medier, entreprenörskap och livet som frilansare – möt Sara Öhman

Möt Sara Öhman, specialist inom digital marknadsföring. Sara är gäst i fyra avsnitt. Detta avsnitt handlar om Saras väg från från Bollnäs, utbildning inom entreprenörskap i Växjö och karriär i Stockholm. Hon berättar om hur hon tidigt fascinerades av sociala medier och hur hennes resa till att bli frilansare och egenföretagare började. Sara berättar om […]

673 Med humor och satir gör han succé på Linkedin – möt Ajdin Crnovic

Årets LInkedInproifil 2024, Ajdin Crnovic gästar podden. Ajdin berättar om sin bakgrund inom IT, rekrytering och försäljning till att bli entreprenör och grundare av Simple Group. Han hjälper kunder att skapa engagerande innehåll, främst videor, för sociala medier med fokus på humor och autenticitet. Ajdin pratar om vikten av att skapa värde i sitt innehåll […]