Från Turin berättar Joella Skoogh hur hon idag hjälper sina kunder att bygga sitt personliga varumärke. Vi pratar om att våga gå sin egen väg och drömma större, att välja välmånde och djup framgör karriär och yta. Joella berättar om sin resa från Sverige via USA och Stockholm till att bli egenföretagare i Italien med […]
Blogg
564 Så vinner du fler offentliga upphandlingar – Tenders
Att göra affärer med myndigheter behöver inte vara krångligt och olönsamt. Om du gör det på rätt sätt med rätt kunskap kan det ge dig många nya uppdrag. Björn Ledelius, VD på Tenders, berättar hur de hjäper sina kunder att vinna fler upphandlingar. I detta avsnitt får du tips på vad du kan göra för […]
563 Säljarnas utmaningar med den digitala leadsmaskinen
Upplever du att säljarna inte tar till vara på leads som kommer från marknadsavdelningen? Lars Dahlberg förklarar vad det kan bero på. Han ger tips på vad du kan göra så att marknad och sälj jobbar effektiv ihop.
562 Vart tog Content Marketing vägen?
Content Marketing blev ett buzzword för 7-8 år sen. Idag talar vi inte lika mycket om det. Vad var det som hände? Fungerar inte content marketing? Anders Hermansson berättar vad som hände och vad framgångsrika företag gör för att content marketing skall fungera.
561 Möt Anna Tebelius Bodin – vinnare i årets LinkedInprofil 2022
Anna Tebelius Bodin utbildar med hjärnan som expertis. Hon är årets LinkedInprofil 2022. Hennes mål är att få människor att må bättre, göra bättre och hantera sin tillvaro med större inre trygghet. Hon använder LinkedIn för att kunna beröra fler med sina tankar. Anna berättar hur hon skriver sina inlägg för att få läsaren att […]
560 Hur digital marknadsföring blir framgångsrikt företagande
Går allt att sälja med mördande reklam? Nej, idag börjar värdeleveransen mycket tidigare. Du måste ha content och ett begripligt erbjudande. Anders Hermansson på Business reflex berättar om vad som behövs för att lyckas med digital marknadsföring. Han ger dig massor av god råd för hur du gör din marknadsföring till framgångsrikt företagande.
559 Att starta och utveckla en digital marknadsföringsbyrå – Business Reflex
De såg ett behov hos företag att digitalisera sin marknadsföring och sitt sälj. Anders Hermansson och Lars Dahlberg startade sitt företag 2013 berättar om hela företagsresan. Hur har de lyckats hålla fokus, vara konsekventa och hålla ihop efter snart 10 år? Det här avsnittet är för dig som gillar företagsbyggande digital marknadsföring.
558 Powermind – självhypnos för att minska stress och ångest
Powermind har utvecklat en App för självhypnos. Syftet är att du på egen hand kan använda hypnotiska verktyg för avslappning, visualisering och förändring. Lovisa Strömsholm berättar hur företaget uppstod från ett självupplevt behov, till att idag finnas i 27 länder med mer än 100 000 nedladdningar på Appstore. www.powermind.se
556 Så byggde han sitt IT-företag – Roberg Jansz
Robert Janzs berättar om hur han byggde sitt företag Webking. Han hade en långsiktig strategi att starta och utveckla ett företag. Robert berättar att han började som anställd för att skaffa sig erfarenhet, referenser och kontakter, för att senare starta sitt företag. Robert ger goda råd till dig som vill bygga ett IT-företag och kanske […]
555 BoardClic – utvärderar och sätter siffror på styrelsens arbete
Monica Lagercrantz såg att det fanns en lucka och ett behov för styrelser och VD:ar att skapa mer värde och få än mer utdelning på den kompetens och erfarenhet som ofta ryms där. Efter en lång karriär som headhunter startade hon därför BoardClic år 2018. BoardClic är nu ett marknadsledande SaaS-företag vars plattform ger styrelser […]