Är du den som man först tänker på inom ditt område? Då är du top of mind. Vi pratar om hur du blir top of of mind och hur du stannar där. Måste du vara på sociala medier hela tiden för att vara top of mind? Vi vänder och vrider på denna fråga.
Blogg
493 Proaktiv eller reaktiv försäljning?
Vissa gillar att hitta nya kunder, vissa tycker om att ha samma kunder. Om kunderna ringer, du behöver bara svara på förfrågningar som kommer in, är inte det bra? Eller finns det ett värde i att jobba med proaktiv försäljning? Det svara vi på i detta avsnitt.
492 Det är inte kul längre – vad gör jag?
Det är viktigt att tycka om sitt arbete för att trivas och göra ett bra jobb. Men om jag inte trivs på mitt jobb, med mitt företag, vad gör jag då? Vi pratar om orsaker till att det inte är roligt på jobbet. Vad kan jag göra just nu, vad kan jag göra på sikt?
491 Stora eller små kunder
Det är tryggt att ha ett fåtal stora kunder. God lönsamhet och bra beläggning. Eller är det bättre med flera små kunder som gör att du har fler ben att stå på? Vi vänder och vrider på denna fråga och kommer fram till ett svar.
490 Vad som krävs för att bli stark i sitt varumärke
Att bygga varumärke är att bygga en identitet. Vi pratar om hur man gör och hur lång tid det tar. För vem skall man bygga sitt varumärke, och vad är dess värsta fiende?
489 Hur du enkelt blir en bättre säljare
Det finns aktiviteter som gör dig till en bättre säljare. Vissa kräver tid och andra är enkla. Vad kan du själv enkelt göra för att sälja mer och bli en bättre säljare? Det pratar vi om i detta avsnitt.489 Hur du enkelt blir en bättre säljare
488 Genvägen till framgång
Det finns ett antal faktorer som gör att vägen till framgång blir snabbare och rakare. Vi pratar om några av dessa i detta avsnitt och vad framgång är. Finns det några saker du inte skall göra, som bromsar din väg till framgång? Svaret får du i detta avsnitt.
487 Så får du mer betalt av dina kunder
Här får du tipsen och metoderna för att få mer betalt av dina kunder. Det finns många enkla saker före, under och efter en införsäljning och leverans som påverkar vad kunden är villig att betala. Vi pratar om vad du kan göra för att öka priset och sälja mer till dina kunder.
486 Att se möjligheter i en missnöjd kund
Missnöjda kunder är en möjlighet till utveckling. Det kan utveckla både relationer och din verksamhet. Därför är det viktigt att se en missnöjd kund som en möjlighet till utveckling och göra något bra och bättre. Vi ger dig råd om hur du kan vända en missnöjd kund till nöjd och hur din verksamhet kan utvecklas.
485 Att hitta sin grej och kunna leva på det
Vad vill jag göra på dagarna? Vad är min grej? Viktiga frågor som lätta att ställa men svårt att besvara. Måste man kunna leva på det? Tomas och Nina berättar hur de hittade sin grej och om att våga byta inriktning.