Blogg

486 Att se möjligheter i en missnöjd kund

Missnöjda kunder är en möjlighet till utveckling. Det kan utveckla både relationer och din verksamhet. Därför är det viktigt att se en missnöjd kund som en möjlighet till utveckling och göra något bra och bättre. Vi ger dig råd om hur du kan vända en missnöjd kund till nöjd och hur din verksamhet kan utvecklas. 

483 Då säger jag NEJ

Det är en viktig konst att säga nej, annars kan du bli utmattad och trött. Att säga nej ger möjlighet till att säga ja till annat. Det är svårt att säga nej och det skulle ju inte fungera om alla sade nej till allt hela tiden. Nina Jansdotter gästar podden och pratar om att säga […]

482 Då säger jag JA

Att säga JA är att acceptera något. Det kan ge dig möjlighet till förändring, utveckling och positiva upplevelser. Nina Jansdotter gästar podden som sommarvärd och ger sin syn på ja-sägande. Vi pratar om risker och möjligheter med att säga ja.

481 Att locka fram drivkrafter och talanger

Skall jag göra en skillnad för andra måste jag börja med mig själv. Det handlar om att sätta ord på det som är viktigt och formulera sina egna mål. Leif Hejdenberg driver programmet Next Generation Leadership som vänder sig till unga för att locka fram drivkrafter och talanger. Vi pratar om att alla uppfattar en […]

480 Att bli stressad och vad man gör åt det

Vi pratar om det som orsakar stress och vad man kan göra åt det. Att hantera stress är att hantera sig själv. Kan man träna på att inte bli stressad? Det kanske till och med kan vara bra att bli lite stressad ibland? Stress och att sätta mål för sig själv hänger ihop. Vi ger dig strategier […]