Jag behöver inte ringa kalla samtal, kunderna ringer till mig. Är det bra att det är så? Eller skulle jag vinna på att vara mer proaktiv och ringa kalla samtal ändå?

Jag behöver inte ringa kalla samtal, kunderna ringer till mig. Är det bra att det är så? Eller skulle jag vinna på att vara mer proaktiv och ringa kalla samtal ändå?
Hur kan man få betalt för sitt videoinnehåll? Möt Jesper Johansson, serieentreprenör och grundare av VOYD – en streamingtjänst där vemsomhelst kan starta en egen TV-kanal och få långsiktiga intäkter. Tjänsten hade förra kvartalet över en halv miljon besökare och användarna är alltifrån Sweden Rock till hundförare. En digital scen som gör det möjligt för föreläsare, […]
Vad skönt det vore att ha ett vanligt jobb, eller? Vi pratar om valet att vara företagare. Är det tryggare med en vanlig anställning? Vad utvecklas jag mest av och finns det några genvägar till lycka? Frågan om “varför” eller “varför inte” kommer upp och vad är egentligen trygghet. Flera stora frågor som besvaras på […]
Vi startade ett företag tillsammans och berättar om varför vi gjorde det. Tomas berättar om fördelarna med att ha en delägare. Magnus berättar varför han aldrig har haft en delägare i sitt företag.
Vi sitter på ett kontorshotell och delar rum. Hur kan man tänka kring att ha ett kontor som egenföretagare? Det kostar hyra att ha ett kontor. Behövs det verkligen? Vad är fördelarna och vad är nackdelarna? Vi ger dig våra åsikter i denna fråga.
Varför skulle man ge bort sin tid gratis? Det är precis vad både Magnus och Tomas har gjort. Anledningen är att det ger möjlighet att hjälpa någon, nya kontakter och kanske nya affärer. Vi berättar hur vi tänker kring detta och hur vi gjort rent praktiskt.
Att sälja tjänster online handlar om att nå en större målgrupp och att kunna sälja till fler utan att jobba mer. Magnus H Johansson berättar om sitt sätt att göra detta på. Vi pratar om hur vi paketerar våra tjänster för att passa online och hur vi får nya kunder digitalt.
Att hitta ditt bästa sätt att få in nya kunder på är avgörande för hur ditt företag skall utvecklas. Vi ger dig flera alternativ. Ett sätt passar inte alla. Magnus gör på sitt sätt och Tomas på sitt. Vi pratar också om risken att bli bekväm och modet att välja sina kunder.
Alla framgångsrika säljare har en plan. De vet vart de vill komma och hur de sluter en affär. Det handlar om att behålla initiativet i säljprocessen, att inte släppa taget. Det är i grunden väldigt enkelt – se till att ha ett nästa steg. Hur du lyckas med detta pratar vi om i detta avsnitt.
Varför skaffa nya kunder när man kan sälja mer till de man redan har? Vi pratar om den enklaste vägen till ökad försäljning – merförsäljningen. Vi ger fyra konkreta tips till hur du säljer mer till dina befintliga kunder.