Blogg

#354 HILKE indesign – att sälja företaget när det går som bäst

@hilkeindesign är en framgångsrik butik och e-handelsverksamhet med ett stort socialt konto på Instagram med 51000 följare. De är lönsamma och har ett starkt varumärke. De är i sitt esse just nu. Så varför väljer ägaren Giovanna Hilke att sälja sitt företag? Svaren får du i detta avsnitt.     Se även filmerna med Giovanna […]

#353 Konsten att lyssna

När lyssnade någon på dig senast? Hur kände du dig? Den som kan lyssna skapar förtroende och gillande. Kunderna älskar leverantörer som lyssnar. Medarbetare gör ett bättre jobb och blir mer engagerade om chefen lyssnar på dem. Jag pratar om värdet av att lyssna och hur man kan träna upp sin förmåga att lyssna.  

#351 Linköpings Stadsmission är mer än du tror

Vad har Linköpings Stadsmission med företagande att göra? Mer än jag visste. De tror på möjligheten att alla kan få ett gott liv. De vill förmedla hopp till de som förlorat hoppet, och tror på att kärlek är något man inte kan få för mycket av. Sanna Detlefsen berättar hur det är att leda en organisation […]

#350 Så skaffar du fler kunder

Har du säljtorka? Behöver du få in fler kunder? Säljgurun Magnus H Johansson och marknadsföringsexperten Tomas Tränkner ger konkreta tips vad du kan göra på kort sikt för att få in fler uppdrag. Vi pratar även om vad du kan göra på lång sikt för att ha ett ständigt inflöde av uppdrag.  

#348 Anne Wetter – Hudläkare och entreprenör

Anne Wetter är hudläkaren som blev entreprenör. Det började med en mottagning i en tvårummare. Idag driver hon mottagningar på flera orter med mer än 100 anställda. Är Anne läkare eller entreprenör? Hur lyckas man attrahera kvalificerade läkare? Hur blir patienterna/kunderna nöjda? Hur löser du livsekvationen med att vara läkare, entreprenör och mamma samtidigt? Svaren […]

#345 Lars-Johan Åge HAPPY HAPPY – att komma överens med vem som helst

Lars-Johan Åge har doktorerat på Handelshögskolan och är aktuell med boken Happy Happy – Fem steg för att komma överens med vem som helst. Han berättar om de tre första stegen. Lars-Johan Åge har alltid varit intresserad av framgångsfaktorer. Han jobbade med Grounded Theory under sin doktorandtid. Sen studerade han världens bästa förhandlare, FBI Svenska Polisens […]